اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۸:۱۷
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۴۹
اذان مغرب ۱۹:۱۶:۴۵
طلوع آفتاب ۰۵:۰۵:۰۱
غروب آفتاب ۱۸:۵۷:۰۲
نیمه شب ۲۳:۱۳:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۱/۱۱/۱۶ - ۱۶:۱۳
نشست نقد و بررسی«حوض نقاشی» برگزار شد

مازیار میری: فیلم باید فرزند زمانه خودش باشد/ حوض نقاشی یک عاشقانه سخت است

کارگردان فیلم حوض نقاشی در نشست نقد و بررسی فیلم در سالن برج میلاد گفت:علاقه مندم فیلم را در زمان خودش بسازم. بعضی اتفاقات در جامعه ما بر روی افرادی فشار وارد می کند که حواسمان به آن ها نیست.

مازیار میری: فیلم باید فرزند زمانه خودش باشد/ حوض نقاشی یک عاشقانه سخت است

 

به گزارش «سراج24»؛  نشست پرسش و پاسخ فیلم حوض نقاشی با حضور مازیار میری کارگردان،منوچهر محمدی تهیه کننده و حامد محمدی نویسنده برگزار شد.
 منوچهر محمدی در ابتدای نشست در خصوص ایده فیلم گفت: ایده های اصلی کار را معمولا خودم فکر می کنم و زمانی که به یک مرحله ای می رسد، دوستان را دعوت می کنم و تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم آن چیزی را که نسبت به ساخت آن اعتقاد داریم، انجام دهیم.
 
وی همچنین افزود: باید از دو بازیگر توانا و حرفه ای«حوض نقاشی» شهاب حسینی و نگار جواهریان تشکر کنم و و من شاهد نگرانی آن ها در آغاز کار در خصوص دغدغه دشوار این نقش ها بودم تا اینکه این تلاش ها بتواند در یک مسیر قرار گیرد.
 
محمدی درباره تجربه همکاری با حوزه هنری با توجه به حواشی اکران و مسائل دیگر اظهارکرد:در طول سال ما با پیشنهادهای بسیاری از جاهای مختلف روبرو هستیم. قاعدتا انسان باید به نقطه ای برسد که باور دارد به آن فیلمی که می خواهد بسازد برسد. ایده این فیلم را خودم دوست داشتم و درباره آن توافق کردم.
 
این تهیه کننده ادامه داد: حوزه هنری هیچ دیدگاه خاصی را به این فیلم تحمیل نکردند و هیچ صحنه و سکانسی را احیانا به خاطر افراد دیگر حذف یا اضافه نکردیم. بعضی دوستان گفتند که اگر چنین فیلم هایی ساخته شود، حاضرند با حوزه هنری همکاری کنند.
 
محمدی افزود: مجموعه مسائلی که در طول یکسال گذشته به وجود آمد مربوط به خارج از سینماست. افرادی مایلند شرایط را تیره و تار کنند و وظیفه ما حمایت از مرزهای سینماست.
فرشته صدر عرفایی درباره همکاری با پروژه و ویژگی این جنس بازی گفت: جای شهاب حسینی و نگار جواهریان خالی است و من از بازی هر دو لذت بردم. ممکن بود این نقش ها به ناباوری برسد اما با زحمت های آقای میری شرایط به بهترین نحو ممکن مدیریت شد.
 
این بازیگر افزود: ما به مرکز عقب افتاده های ذهنی امل رفتیم تا بتوانیم با ویژگی های شخصیتی این افراد آشنا شویم تا این نمونه های عینی به باورپذیری نقش کمک کند.
 
حامد محمدی درباره بیماری شخصیت های حوض نقاشی عنوان کرد: هیچ تحقیقی درباره شخصیت ها نداشتیم و تنها یک ایده بود. قرار بر ساخت فیلم عاشقانه بود که عاشقانه ها در بستر این شخصیت ها شکل بگیرد. قالبی که ما برای بیان عشق به کار گرفتیم نو و تازه بود.
 
این نویسنده افزود: بخشی از شناخت ما نسبت به شخصیت ها قبل از نوشتن و بخش جدی تر آن در زمانی بود که سیناپس درآمده بود و دو سه هفته به مرکز نگهداری این بچه ها رفتیم و دیدیم که بسیاری از مسائلی که عنوان کردیم در این مرکز وجود دارد و این افراد می توانند ازدواج کنند و بچه های آن ها سالم می شوند.
 
مازیار میری درباره علت انتخاب شهاب حسینی و نگار جواهریان بیان کرد:  از روز اول هنگام صحبت با آقای محمدی به بازیگران این فیلم فکر کردیم و انتخاب اول ما این دو بازیگر به دلیل ویژگی ها و توانایی های خاص آن ها بود.
 
میری درباره اینکه پیدا کردن نقش سهیل به عنوان یک کودک 9 ساله سخت است گفت و افزود: در فراخوان از بین بچه ها به کمک خانم عرفایی سپهرداد فرزانی را به عنوان سهیل انتخاب کردیم.
 
میری درباره اشاره های فیلم به تحریم کشور گفت: من علاقه مندم فیلم را در زمان خودش بسازم. بعضی اتفاقات در جامعه ما بر روی افرادی فشار وارد می کند که حواسمان به آن ها نیست. علاوه بر آن دوست داشتم فیلم عاشقانه ای در شرایط سخت بسازم؛ به نحوی که افراد حاضر در قصه بتوانند با شرایط موجود کنار بیایند.
 
این کارگردان مشابهت «حوض نقاشی» به فیلم های خارجی مانند« من سم هستم» را تأیید کرد و یاد آور شد: نگاه ما به فیلم های برون مرزی بوده است و سعی کردیم تا با کمک این آثار اثر خودمان را بهتر بسازیم.
 
منوچهر محمدی میزان حضورش در فیلم را وابسته به فرآیند فیلم سازی دانست و خاطرنشان کرد: هر جا احساس کنیم دغدغه خود را می توانیم در قالب تصویر و به شیوه ای ظریف بیان کنیم، حضور داشتیم.
 
این تهیه کننده ادامه داد: این دغدغه از «زیر نور ماه» شروع شده و آن باور داشتن به آدم هایی است که در گوشه و کنار هستند و ما آن را نمی بینیم و تمام این ها مربوط به انسان های کوچکی است که در لحظات بسیار دشوار با اتفاقات کوچک بنیان یک اتفاق بزرگتر را در بیرون خود رقم بزنند.
 
محمدی اظهار کرد: در «حوض نقاشی» درست کردن یک پیتزا مثل انجام یک کار بزرگ برای آن ها ارزشمند است.
 
فرشته صدر عرفایی تنها بازیگر حاضر در جلسه درباره کم کاری خود در سینما گفت: من پیشنهادات خوبی نداشتم و متأسقانه ضعف سینما و تئاتر این است که فیلم نامه نویسی ضعیفی داریم و باید بتوانم منطق قصه را باور کنم تا آن را قبول کنم.
 
منوچهر محمدی تهیه کننده « حوض نقاشی» استقبال از آن را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تمام سانس های این فیلم با سانس فوق العاده در سینما استقلال و فرهنگ برگزار شد. این فیلم برآیندی از جامعه است و امیدوارم شرایطی عادلانه برای اکران آن پیش آید.
 
مازیار میری درباره علت استفاده از بازیگران شناخته شده به جای نابازیگر گفت: علاقه مند به سینمای حرفه ای کلاسیک و فیلم داستان گو هستم. علاقه مند به استفاده از بازیگران حرفه ای بودم که تا به حال در این نقش ها کمتر ظاهر شده اند و بتوانند به راحتی از پس این نقش ها برآیند.
 
محمدی در تکمیل صحبت های میری افزود: به نظرم صحنه بازی شهاب حسینی و حزنی که در چهره اش معلوم بود را یک نابازیگر نمی توانست خوب بازی کند.
 
میری علت انتخاب نام«حوض نقاشی» را برگرفته از شعرهای فولکوریک ایران دانست و عنوان کرد: ابتدا احساس خوبی نسبت به این اسم نداشتم اما به تدریج فکر کردیم حوضی باشد  صادقانه و شفاف و آبی که بتوانیم احساساتمان را در آن بریزیم.
 
این کارگردان درباره فیلم برداری پلان پایانی گفت: ما پایان های متفاوتی برای«حوض نقاشی» در نظر گرفتیم اما کم کم به این پلان رسیدیم که خنده این افراد را در کل شهر جاری کنیم. این دوربین برای اولین بار استفاده شد و متأسفانه بعد از آن از بین رفت.
 
میری در پایان در خصوص اینکه آیا از سوی حوزه هنری با مشکل روبرو بوده است یا خیر گفت: ما به هیچ وجه تحت فشار نبودیم و به نظرم سینما را افراد دیگری را نابود می کنند و این خواسته نامعقولی است که از همکاران بخواهیم در جاهای دیگر کار نکنند.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••